Het bestuur van CD&V-Kinrooi meldt u met droefheid het overlijden van
Pierre Vanmontfort, voorzitter van CD&V-Senioren Kinrooi en gewezen gemeenteraadslid en schepen. Hij werd geboren te Bocholt op 17 augustus 1941 en overleed te Maaseik op 3 september 2019. Wij wensen de familie, vrienden en kennissen veel sterkte toe in deze moeilijke dagen.

Beroepsmatig was hij werkzaam als leraar in het Kruisherencollege te Maaseik. Maar daarnaast bouwde hij een lange politieke carrière op waarbij hij zich vooral inzette voor de verkeersveiligheid, het toerisme, het onderwijs, de sport en het gemeentepersoneel. Hij was in totaal 36 jaar gemeenteraadslid van 1977 tot 2012 waarvan 18 jaar schepen. In 2013 kreeg hij de titel ereschepen van de gemeente Kinrooi.

Van 1985 tot 1995 was hij voorzitter van Marec. Daarnaast was hij jarenlang bestuurslid van VVV-Kinrooi en van de Kinrooise Muziekschool. Hij was eveneens voorzitter van de Kerkraad van de Sint-Lambertuskerk te Geistingen, bestuurslid van het gemeenschapshuis Geistingen, bestuurslid van zangkoor Singhet ende weset vro en zangkoor Sint-Lambertus Geistingen. Hij was jarenlang voorzitter van rijwieltoeristenclub Rust Roest. Sinds 2013 was hij voorzitter van de Kinrooise CD&V-Senioren.